IKEA i Sonos rzucają nowe światło na dźwięk: już w kwietniu poznamy pierwsze produkty z gamy SYMFONISK!

IKEA i Sonos rzucają nowe światło na dźwięk: już w kwietniu poznamy pierwsze produkty z gamy SYMFONISK!

Co powstanie, gdy ze wzornictwem IKEA połączymy dźwięk i światło? Te dwa niezwykle ważne do zbudowania odpowiedniego nastroju w domu elementy stanowiły punkt wyjścia podczas tworzenia kolekcji SYMFONISK. Pierwsze owoce współpracy IKEA z producentem głośników, firmą Sonos, ujrzą światło dziennie na wystawie FEEL HOME w Mediolanie już w kwietniu br. Oferta SYMFONISK obejmie wyposażoną w głośnik WiFi lampę stołową i głośnik WiFi, który może być wykorzystany jako… półka.

W IKEA projektowanie polega na tworzeniu ułatwiających codzienność rozwiązań dostępnych dla wielu osób. Dzięki szeroko zakrojonym badaniom w domu marka wie, jak istotny w życiu jest dźwięk, tworząc doświadczenia i unikalne wspomnienia. To niesamowicie silny wzmacniacz nastroju, równie ważny dla atmosfery w czterech kątach jak wygodna sofa, designerski mebel czy dzieło sztuki. Chcąc zaoferować wszystkim dźwięk wysokiej jakości w połączeniu z piękną formą i funkcją, IKEA połączyła swoją wiedzę o wyposażeniu domu z profesjonalizmem firmy Sonos, słynącej z tworzenia wspaniałych doznań dla ludzkich uszu. Oferta SYMFONISK obejmuje wyposażone w głośnik WiFi lampę stołową oraz półkę – oba produkty są kompatybilne z własną gamą produktów Sonos  i mogą być sterowane przez aplikację Sonos.

IKEA x SONOS - pierwsze produkty z gamy SYMFONISK_4
IKEA x SONOS – pierwsze produkty z gamy SYMFONISK_4

Ta współpraca na każdym etapie opierała się na wspólnej pasji, wartościach i wiedzy naszych firm. Mamy świadomość, jak wielkie znaczenie odgrywają dźwięk oraz światło, pozytywnie wpływając na atmosferę w domu. Wierzymy także w siłę designu, mogącą realnie podnieść jakość codziennego życia – mówi Tad Toulis, wiceprezes ds. projektowania w firmie Sonos.

Nasz projekt musiał być w 100% zgodny z jakością, którą reprezentuje Sonos, bez żadnych kompromisów. Jednocześnie zależało nam na stworzeniu czegoś zupełnie nowego. Od początku wiedzieliśmy, że chcemy rzucić wyzwanie tradycyjnej estetyce high-tech – dodaje Iina Vuorivirta, jedna z projektantek głośników SYMFONISK w IKEA.

Pierwszym efektem współpracy jest lampa stołowa SYMFONISK z głośnikiem WiFi – IKEA i Sonos udało się stworzyć świetnie brzmiący, a jednocześnie doskonale wyglądający przedmiot. Dzięki prostemu wzornictwu i neutralnym kolorom idealnie dopasuje się ona do różnych stylów wyposażenia wnętrz. Drugim produktem, który już niebawem zostanie zaprezentowany światu, jest SYMFONISK głośnik WiFi. Może być on także wykorzystywany jako półka – można go zamontować na ścianie, postawić lub położyć, bez uszczerbku dla jakości dźwięku oraz komfortu użytkowania. Za ten projekt IKEA otrzymała nagrodę Red Dot Design Award. To jeden z największych międzynarodowych konkursów produktowych na świecie – w tym roku zgłoszono ponad 5500 przedmiotów, a oceniło je niezależne i międzynarodowe jury złożone z ekspertów. Oba produkty z gamy SYMFONISK zostały opracowany w taki sposób, aby zapewnić ludziom wysokiej jakości dźwięk przy jednoczesnym oszczędzaniu miejsca.Współpraca z Sonos to kolejny etap wieloletniego programu IKEA Smart Home, który został zapoczątkowany w 2015 roku. Pierwszym rozwiązaniem dla inteligentnego domu była lampa z ładowarką do smartfona oraz cała gama bezprzewodowych paneli indukcyjnych. Następnie w 2016 roku dołączył do niej inteligentny system TRÅDFRI, czyli niedrogi zestaw do sterowania oświetleniem za pomocą smartfona. Umożliwia on m.in. budzenie światłem, tworzenie scen świetlnych i nastrojów, a nawet sterowanie pojedynczymi żarówkami.

Dla IKEA inteligentny dom nie jest związany z gadżetami, chodzi o zaproponowanie realnych rozwiązań, które poprawią codzienność, pomogą stworzyć lepszą atmosferę i sprawią, że życie stanie się wygodniejsze. Współpraca z Sonos jest tego doskonałym przykładem – nasi klienci otrzymają wysokiej jakości dźwięk w przystępnej cenie w połączeniu ze świetnym projektem, który mamy nadzieję trafi do domów wielu ludzi – mówi Björn Block, odpowiedzialny za IKEA Home Smart.

Pierwsze produkty z gamy SYMFONISK będą dostępne w Polsce od sierpnia br. – więcej informacji zostanie podanych bliżej daty ich pojawienia się w sklepach IKEA. Już teraz SYMFONISK lampę stołową i półkę z głośnikami Sonos będzie można zobaczyć podczas Design Milan Week. Wystawa odbędzie się w dniach 9-14 kwietnia w Torneria Tortona, przy Via Novi 5 w Mediolanie.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów oraz siedem innych stacjonarnych punktów spotkań
z klientem, m.in. Centrum IKEA dla Firm, Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.

W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 367 sklepami w 30 krajach i zatrudnia 158 500 pracowników. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.